When you're done, click "Verify". Prawie wszystko o Rabie: Chorwacja wyspa Rab ceny jedzenia - żywności

piątek, 7 czerwca 2013

Chorwacja wyspa Rab ceny jedzenia - żywności

Jakie ceny żywności w Chorwacji na wyspie Rab w 2014 roku?

Zacznę od cen podstawowych produktów, które dostępne są w marketach. Ich ceny na Rabie nie różnią się od cen żywność kupowanej w polskich marketach. Oczywiście drobne różnice są ale nie odbiegają znacznie od naszych krajowych.
Zależy też co do koszyka wybierzemy - jest chleb tańszy i droższy, ale to normalne (chleb najtańszy na Loparze to był chleb tostowy), tak samo z innymi produktami ale ogólnie poziom cenowy w marketach jest zbliżony do polskich cen. Czekolada np. Milka była dokładnie w tej samej cenie co w Polsce. Podobnie wygląda to przy zakupie napojów zimnych, piwa.

Chleb ceny Chorwacja Author: rprata

Owoce są drogie na stoiskach owocowo - warzywnych a w markecie możemy dostać np. winogrona w  niższej o 50% cenie. Trzeba szukać niskich cen głownie w marketach.

Jeżeli chodzi o restauracje to byliśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni cenami ilością i jakością jedzenia. Mogliśmy zamówić obiad na dwie osoby plus coś do picia i zapłacić znacznie taniej niż w polskiej restauracji nad morzem a jedzenia było bardzo dużo na talerzu w dodatku było bardzo smaczne, dobrze podane, obsługa na wysokim poziomie. Zaskoczyły nas tylko kolejki które się zdarzały by wejść do lokalu, na Loparze przy Rajskiej Plaży w porze obiadowej (koło godziny 18:00). Innym razem będąc na płatnej plaży, gdzie za wejście płaciło się 15 kun od osoby skorzystaliśmy z restauracji przy samej plaży. Ceny odrobinę wyższe ale znajdująca się nieopodal inna restauracja w piniowym lasku na wzniesieniu robiła niesamowite wrażenie, a ceny obiadu plus picie na dwie osoby od 40 do 80 zł, nad polskim morzem takie ceny za dwie porcje, które w dodatku były bardzo bogate, chyba ciężko znaleźć. Najdroższe niestety są specjały chorwackie czyli owoce morza, na przykład kalmary z grilla - to raczej ten wyższy zakres cen. Restauracje ogólnie są w fajnym klimacie urządzone, jedzenie jest znakomite, warto się wybrać i skosztować jak się jest na wyspie. Generalnie większość restauracji oferuje dania grillowane - od grillowanych warzyw przez mięsa do wszystkiego co pływało w wodzie.

Grillowany talerz rybny dla dwojga Chorwacja Author: ahenobarbus

Na wyspie, jeżeli mamy ochotę na coś szybkiego typu fast food, to cenowo to nie odbiega bardzo od polskich cen, a bardzo smaczne są np.ziemniaczki smażone ale frytki z przyprawami do tego keczup i za takie szybkie danie 12 kun.  Dodatkowo smażone są na deptaku w ''budkach'' naleśniki o dużej średnicy i taki naleśnik z dżemem posypany cukrem pudrem koszt ok 18 kun. Na wieczorną przekąskę w sprzedaży są różnego rodzaju duże kanapki na ciepło za ok 25 kun średnio. Kanapki są pyszne!!!

Stragan z owocami Chorwacja - częsty widok Author: ganesha.isis

Lody w gałkach  sprzedawane są  na deptaku, przy cukierniach, kawiarniach, na kempingu - nie ma miejsc bez lodów, koszt za trzy gałki to ok 18 kun na Loparze, jeśli dobrze zagadacie ze sprzedawcą można dostać "przyjacielską zniżkę" lub gałkę gratis a na Starym mieście Rab jeszcze taniej bo za trzy gałki ok 15 kun. Lody generalnie są wyśmienite i ładują je "z czubem" czyli od serca ile wlezie, mieliśmy wrażenie że dużo mniej oszczędnie niż w Polsce, mimo to sporo kasy poszło na lody w to upalne Chorwackie lato :) bo w niektórych miejscach jeśli dobrze traficie bardzo przypominają naturalne lody włoskie - kto jadł ten wie o co chodzi ;).

Zanim wyjechaliśmy czytaliśmy na forum o cenach żywności i były tam rożne opinie, ale większość osób twierdziła że nie jest tanio, nasze doświadczenie mówi, że jednak można dostać żywność w cenach do których jesteśmy  przyzwyczajeni. Trzeba tylko porównywać ceny i da się nie przepłacać.

Sprawa wydawania pieniędzy w takich miejscach jak Rab jest nie zwykle kusząca, dlatego polecam przemyśleć sobie gdzie i jak się będziemy żywić, stołować. Są produkty, które można zakupić w Polsce i już nie będziemy musieli  kupować na miejscu wszystkiego a tylko to co niezbędne.

Przecież wystarczyć musi też na inne atrakcje - nie tylko te kulinarne :)

Podsumowując: Jeśli chcemy na wyspie Rab można znaleźć niedrogie sklepy z żywnością, i dobre niedrogie restauracje. Konkurencja jest spora ale na szczęście widać, że w większości przypadków restauracje i plażowe knajpki konkurują jakością i ilością trzymając znośne ceny za bardzo przyzwoite dania. Przez cały nasz pobyt na Rabie mieliśmy jak najlepsze wrażenia dotyczące obsługi i sprzedawców. Bon apetit. Kalmary z Grilla - trzeba spróbować ;)

1. Kanapkowy człowiek....
    Byłem rok temu i jakos ceny były inne a tez szukałem czegoś tanśzego... inne znaczy dużo droższe...
    np ser okolo 100 zł za kg w przeliczeniu...
    wedliny tez duzo drozsze...
    chleb jak wata...
    Delikatnie pisząc na chlebie i lodach wakacji nie chce.

1. Tak, ceny zależą też od miejsca, gdzie się kupuje.. bywa, że w innym supermarkecie ten sam produkt bywa nawet 2 razy droższy - niedługo o tym napiszemy.. co do serów to my nie gustujemy, ale wędliny można już było kupić w miarę niedrogo od super tanich parówek po krojone wędliny, z tych najtańsze jest salami ale wysokie ceny też można spotkać - to fakt, czasem trzeba się rozejrzeć żeby kupić coś taniej, drogie są też dżemy i konfitury.
      Jeśli więc macie jakieś spostrzeżenia co do cen jedzenia, żywności, to zapraszamy do wpisywania komentarzy.
      Pozdrawiamy :)

2. Witam wszystkich serdecznie.

Jestem właśnie w Loparze, szczyt sezonu, koniec lipca - początek sierpnia. Co do cen : tak jak napisał autor, zależy co kupujemy, najtańsze ceny są w markecie Konzum, co do wędlin i serów, to od 36 kun można kupić mortadela z oliwkami - taka jak we Włoszech, a za 35-45 kun normalną wędlinę, szyneczką są oczywiście i za 90 -170 kun typu prosciuuto, w Polsce też można kupić wędlinę za stówę! Generalnie drożej, ale trzeba się rozejrzeć. Dobre bułki duże za 3 do 5 kun można kupić w markecie Diona w ośrodku San Marino przy rajskiej plaży i co najlepsze, niektóre ceny mają tańsze niż w Konuzmie - nie licząc wody - za 2 litrową wodę Bryza zapłaciłem 7 kun. Piwka chyba tańsze i zawsze zimne, Karlovacko za 6-7 kun, taniej wychodzi zakup 2 litrowej flaszki typu PET w plastiku od 18 kun ale ja nie lubię z plastiku. Ceny w knajpach różne od 40 kun za obiad do 120 kun np kalmary z wyspy Rab. W ośrodku San Marino jest sklep rybny gdzie kupicie świeżą rybkę, ceny dorady 60 kin za kg, kalmary 70 kun za kg inne ryby trochę droższe, polecam zakup sardynek świeżych,tanie i jako przekąska super. Wodę kupować trzeba w Konzumie. Drogie jest masło od 14-do 24 kun i owoce, czsami przy rajskiej plaży stoją rolnicy z owocami tak przy ulicy i sprzedają brzoskwinie, jabłka oraz pomarańcze w rozsądnych jak na tą wyspę cenach.Najdroższy market znajduję się przy rajskiej koło kortów tenisowych, raz byłem ... siatka prawie pusta a poszło 160 kun. Piwo w knajpie najtańsze widziałem przy kortach w lokalu po 15 kun za 0,5 L, normalnie po 18-20 kun. Tania knajpka typu fast food jest przy plaży Livacina - jest to punkt restauracji Lavenda, gdzie ceny są spore ;). Wino takie, flaszkę czerwonego możesz kupić już za 15 kun !!! - i ujdzie. Jak się dobrze rozejrzycie to w centrum Loparu możecie kupić Medice ( likier na miodzie 30 % - za 1 L dałem 55 kun ) winko domowe czerwone a nawet śliwowice - uwaga ma moc około 60 % :)

1. Dzięki za super info na temat aktualnych cen.
      Pozdrowienia i miłego pobytu :)

3. Hej,
    właśnie wróciłem z rodzinnego pobytu w Loparze. Podzielę się wrażeniami, ponieważ przed wyjazdem bazowaliśmy z żoną właśnie na takich wpisach i wiemy, że są one nieocenione, może się komuś przyda.

Pieniądze.
    My mieliśmy Euro. Chorwaci bez problemu je przyjmowali jako zapłatę, ale przeliczali po zaniżonym kursie i wydawali w kunach. Polecam wymienić w banku. Placówka mieści się pomiędzy małym sklepem Konzum (zakupy w dalszej części) a kempingiem. Kurs wymiany wg tabeli http://www.splitskabanka.hr/Tecajna-lista/Tecajna-lista i co ważne bez prowizji. Potrzebny będzie dowód tożsamości przy wymianie. Jeśli jest zamknięty, możne to zrobić na poczcie, tylko że tam jest prowizja doliczana. W ostateczności można to wymienić w różnych agencjach....

Poczta.
    Mieści się z po lewej stronie przy wjeździe do Loparu.

Pocztówki.
    od 3-4 kun, znaczek 4,6 znaczek

Jedzenie.
    Popularny i najtańszy jest Konzum http://online.konzum.hr/#!/home. Duży sklep przy wjeździe po lewej stronie, mniejszy obok Rajskiej plaży i pola kempingowego.
    Ceny nie zastraszają, np. piwo Ożujsko 2,5l w PET 23,99, karlovacko 2l w PET 23,99, chleb ok. 10 kun, arbuzy ok. 2 kuny, lody 2 smakowe 24 kuny 2 litry....
    Na obiady chodziliśmy do restauracji mieszczącej się po lewej stronie przy głównym skrzyżowaniu do Loparu.
    Przykładowe ceny:
    pizza 45-60 kun, porcja frytek 15 kun sok 2x0,3l 36 kun.

Prom.
    Ceny są aktualne. Zapłaciliśmy 146 kun w jedną stronę za 2 os. dorosłe i 2 dzieci 3-12 m i auto do 5m.

Pieczywo.
    W Konzumie lub piekarni. Jest sporo punktów

Pociąg dla dzieci.
    Kursuje pomiędzy Rajską Plażą a nadbrzeżem gdzie kursuje prom w starszej części Loparu.
    Dorośli 20 kun, dzieci 10 kun.

Paliwo.
    Jest stacja jeszcze na kontynencie przed zjazdem w dół do odprawy promowej. Należy najpierw przejechać trochę dalej a później wrócić. Cena za diesla 10,16 kun. Na wyspie jest stacja oraz nowa (szykowana do otwarcia) pomiędzy Supetarska Draga a Loparem, po prawej. Trudno nie zauważyć.

Na razie tyle:) jak coś to dopiszę

1. Super informacje - Dzięki za dodanie tak szczegółowego tekstu :) Pozdrawiamy.

2. Małe sprostowanie. Placówki banku już nie ma i wymiana gotówki tylko u pośredników, ale tam już z prowizją.

Chcesz coś dodać? Komentarz, opinie? Zapraszamy :)