When you're done, click "Verify". Prawie wszystko o Rabie: Podróż życia - Rab. Dlaczego Rab

środa, 31 lipca 2013

Podróż życia - Rab. Dlaczego Rab

Dlaczego  podróż życia i dlaczego Rab, otóż - Podróż życia ponieważ to było moja pierwsza tak przemyślana i zaplanowana podróż. Przygotowywałem się do niej solidnie przez rok. 


Wyspa Rab widok z Loparu
Wyspa Rab widok z Loparu

Zanim wybrałem miejsce docelowe, zastanowiłem się jaki to ma być kraj -wybrałem Chorwację. Kiedy już wiedziałem że wyjadę do Chorwacji, trzeba było wybrać wyspę i tu zaczęły się głębsze poszukiwania, niezwykle pomocne były mapy google i google earth, gdzie wchodziłem, oglądałem wyspy, plaże, zatoczki, liczne fotografie, wszystko co dało się wyszukać w sieci. Zdjęcia satelitarne to świetny wynalazek, okno na świat z możliwością dokładnego przejrzenia interesujących nas miejsc. Można zobaczyć dosłownie wszystko co nas interesuje. 


Miasto Rab Ruiny
Miasto Rab Ruiny
Podszedłem z takim zaangażowaniem do wyjazdu ponieważ już kiedyś wyjeżdżałem za granicę na wakacje np. do Włoch - podróż może i fajna ale niestety nie zaplanowana tak solidnie, ze szczegółami. Nie przemyślałem co chciałbym zobaczyć i co najważniejsze co chciałbym robić oprócz odpoczynku nad morzem. Na pewno gdybym przygotował się lepiej, sprawdził, poczytał, zajrzał na mapy google, wycisnął bym dla siebie znacznie więcej z tamtego wyjazdu. Nie zamierzałem teraz popełnić tego błędu, tym bardziej, że miała to być podróż poślubna.

Wyspa Rab Supetarska Draga punkt widokowy
Wyspa Rab Supetarska Draga punkt widokowy

We Włoszech ominęły nas na przykład Sporty wodne. Gdy sobie przypomnę to aż żal jak niewykorzystane zostały warunki. Można było uprawiać chociażby snurkowanie lub pływanie kajakiem, niestety została mi tylko dwukołowa deskorolka. Na szczęście nawierzchnia była gładka - więc dało się jeździć). We Włoszech w sezonie sprzęt sportowy w wypożyczalni był delikatnie mówiąc ''za drogi''. Patrzyłem z zazdrością jak inni się bawią. Doszedłem wtedy do wniosku, że ostatni raz jadę tak nieprzygotowany.

Wyspa Rab Widok na wyspę Maman
Wyspa Rab Widok na wyspę Maman

Te nie do końca udane włoskie wakacje sprowokowały we mnie chęć przeżycia prawdziwej przygody, wyjazdu, który będzie niezapomniany, w którym spędzimy wspólnie z żoną najwspanialszy czas. Wiedziałem że każda kolejna podróż będzie lepsza, fajniejsza, lepiej zorganizowania. Od tamtej pory kocham podróże i to składanie w całość zbliżającego  się wyjazdu daje przy okazji dużo frajdy, satysfakcji. Ponadto, wiem gdzie będę i co zamierzam robić. Po tym jak przeszły mi koło nosa zabawy w morzu włoskim - konieczna była zamiana myślenia. Teraz wiem, że warto planować i dokładnie wybierać z katalogu możliwości miejsca i dopasowywać się nieco do nich, do możliwości jakie daje miejsce, w moim przypadku miała to być wyspa Rab.

Miasto Rab Stare miasto Plac nad Adriatykiem
Miasto Rab Stare miasto Plac nad Adriatykiem
Wiedziałem już przed wyjazdem na Rab że muszę mieć jak najwięcej własnego wyposażenia, wiedziałem co lubię, co mnie pociąga w takich miejscach - więc skleiłem to wszystko w całość. Powstał plan, który zamierzałem na tym wyjeździe zrealizować. Zakupiłem dmuchany kajak, dzięki niemu, pływałem, odkrywałem i zdobywałem wysepki oraz zatoczki, (wszystkie które wcześniej mogłem oglądać na zdjęciach satelitarnych - teraz tam byłem - znam je!!!). Podróż na Wyspę Rab była moją najlepszą podróżą w życiu, zrealizowałem wszystko w 100%. Bawiłem się świetnie cały czas a byłem tam 7 dni. Każdy dzień wypełniony był dobrą zabawą, odpoczynkiem, pływaniem kajakiem między wyspami, odkrywaniem świata podwodnego dzięki snurkowaniu. Chorwacja to przecież jedno z najlepszych miejsc do snurkowania ze względu na niezwykłą przejrzystość wody. Polecam na taki wyjazd zabrać ze sobą zestaw do snurkowania (Maska, fajka i ewentualnie płetwy - bez płetw też jest dobrze) i nie ma mowy o nudzie.

Dlaczego Rab - otóż według mnie jest to jedna z najpiękniejszych wysp w Europie do której stosunkowo szybko można dotrzeć. Oferuje piękno przyrody, atrakcje w postaci piaszczystych i kamiennych plaż, które są przepięknie, niesamowite wysepki, urokliwe zatoczki, ciepłe noce, różnorodność krajobrazu, możliwość odbywania długich spacerów. A smak lodów na miejscu sprawia że człowiek czuję się jak w raju.  

Wyspa Rab piaskowce Loparu
Wyspa Rab piaskowce Loparu

Takie miejsca jak Wyspa Rab w Chorwacji sprawiają że podróżowanie staję się jeszcze bardziej pociągające, chce się wciąż więcej odkrywać. Na Rabie zachwyt może ogarnąć nas za każdym zakrętem, na każdej nowej ścieżce, plaży, zatoczce. Dobra wiadomość jest taka, że gdy wyciśniemy z takiego wyjazdu wszystko co chcieliśmy - powrót do domu już nie jest straszny a chce się zacząć ''zaraz'' planować kolejną podróż życia :).

Po więcej przydatnych informacji na temat  wyspy Rab zapraszamy na naszego bloga: wysparab.blogspot.com


6 komentarzy:

  1. Świetnie tam jest. Na morzem śródziemnomorskim byłem jedynie w Turcji, ale chętnie bym się kiedyś do Chorwacji przejechał.

    Kultura

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyjeżdżam na Rab w przyszłą środę i dziekuję Bogu, że trafiłam na pański blog. Przeczytałam każdy post po 3 razy, mam mnóstwo notatek i dzięki Panu jade bez obaw (to mój pierwszy raz za granicą!!! ). Widać, że uwielbia Pan podróże:-) Dziekuję za tak ważne informacje! :-) Pozdrawiam, Olka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miłe słowa i życzymy bardzo udanego wyjazdu, mamy jeszcze kilka informacji do zamieszczenia na blogu dlatego w razie pytań zapraszamy do kontaktu, postaramy się odpowiedzieć.
      Pozdrawiamy serdecznie! :-)

      Usuń
  3. Ale skąd pomysł właśnie na RAB?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre pytanie... Na wyjazd - bo po zebraniu informacji dotyczących Chorwacji bardzo się nam ta wyspa spodobała. Chyba także przez przywiązanie do piaszczystych plaż. Ponadto chodziło nam o miejsce, które ma zróżnicowany charakter zarówno pod względem przyrodniczym czy krajobrazowym jak i równowagą między rozrywką wśród ludzi a możliwością odnalezienia zacisznych i spokojnych miejsc oraz zatoczek. Na bloga - bo po powrocie stwierdziliśmy, że wiele informacji, które są w sieci wymaga jeszcze uzupełnienia. Tak żeby tym, którzy pojadą tam po nas było łatwej i przyjemniej, żeby nie tracili czasu na to, co ich nie interesuje a w zamian za to mogli lepiej i bardziej ekonomicznie zaplanować swój wyjazd.

      Usuń
  4. Polecam Lopar, przepiękna miejscowość, okolica i super RajskaPlaża:-)

    OdpowiedzUsuń

Chcesz coś dodać? Komentarz, opinie? Zapraszamy :)